Italië met de camper - indruk 1e reisweek

28 juli 2017 - Pianezza, Italië

Vorige week donderdag de camper opgehaald in Nörvenich en gestart met een giga file voor Joblenz. A61 geheel afgesloten. We worden van de snelweg weggeleid en zoek het verder maar uit. Uiteindelijk na een tocht van 4 uur slechts 30 km afgelegd parkeren we bij een zwembad om met andere gestrande campers te overnachten.

Volgende dag rijden we door naar Luzern om de volgende morgen.vroeg te vertrekken naar Italië. De Gothardt tunnel blijkt deels afgesloten en ook hier weer 10 km file eb meerdere uren vertraging. Ben er wel klaar mee. Strijken neer nabij Cannobio voor enkele dagen aan het Lago Maggiore. Mooie omgeving. Gezellige plaats met leuke markt en haven met muziek en volop leven op boulevard 's avonds.

Na 2 dagen trekken we verder naar het zuiden. Komen aan bij het pittoreske Orto san Giulio met lief eilandje in het gelijknamige lago. Het regent en is drukkend maar dat mag de pret niet drukken : eten onze 1e pizza in Italië! Trekken daarna door naar Milaan. Vonden daar een prima camperplek dicht bij Milaan.

Worden volgende dag vanuit camping weg gebracht naar station. Prima snelle en voordelig verbinding met de stad. Komen aan bij het Castello Sforseze op loopafstand van de Piazza dei Duomo en alle moderne winkels. Het is heerlijk weer en we kijken onze ogen uit. Ijsje horloge en nog veel meer leuke dingen gaan mee naar huis!

Na wat klamme en rumoerige nacht vertrekken we weer vroeg naar Bergamo. We vinden een camperplek met tram langs de weg. Mooie stad met name de Citta Alto. We vinden de omgeving van de camping wat onrustig. Ook een winkel vinden voor wat boodschappen is geen sinecure. We zijn meer dan een uur ondervweg voordat we wat te pakken hebben. Daarna op pad ri het meer van Iseo. Ook hier is het druk en komen na een middag zoeken uit op een overloop plek voor campers. Hier slapen we dan maar nadat we nog even het dorp verkend hebben. Alle acht de campings zijn vol!

Vanochtend bijtijds op pad om verder te gaan naar Turijn / Turino. Belanden na een rit van drie uur op een open camping ca 45 minn van Turijn. Niets te beleven maar camper heeft een plek. Vanmiddag lukt het niet meer om naar Turino te gaan. Nu in de schaduw uitrusten 32 graden!

Tot nu toe is onze camper tocht ny vol vertraging en tegenslagen. Trekken dan ook langzaam weer naar Frankrijk. Hier te druk.

Groetjes van ons
Erwin

1. Opa en Oma:
    29 juli 2017
    Wat jammer toch van jullie zuurverdiende vakantie! We leven echt met jullie mee en we hopen van ganser harte, dat het in La Douce France beter en rustiger toeven is dan in Bella Italia. Probeer toch nog wat uit te rusten!

Groetjes,
    Opa en Oma