Opwarmen in de Dordogne!

23 april 2017 - Sainte-Nathalène, Frankrijk

Vrijdagavond rond half acht vertrokken vanuit Druten richting Frankrijk. Het is koud en we verlangen naar een warm zonnetje. De rit gaat erg soepel: zonder files zijn we al snel langs Antwerpen en tegen half twee 's nachts rijden we over de Periferique door hartje Parijs naar het Zuiden. Rond Vierzon even een uurtje gestopt om wat slaap in te halen en daarna verder naar Limoges. in de ochtend rijden we al door de prachtige omgeving van de Haute-Vienne richting Brive en Sarlat-la-Caneda.

We zijn tegen elf uur bij de camping, checken alvast in maar kunnen nog niet in de caravan. Wat te doen? Het is stralend weer en we weten dat er in Sarlat iedere zaterdag de grootste markt van de regio is! Dus daar naar toe om alvast wat Frankrijk op te snuiven: worstjes, kazen en nog veel meer lekkernijen! Esmee is weer helemaal thuis! We slenteren lekker rond - nog duf van de korte nacht - maar de prachtige stad en lekkere lunch maken veel goed. Kee-Lou kan zich niets meer herinneren van Sarlat (ze was toen 5) maar fotografeert bijna alles.

Dan gaat mijn mobiel: Eurocamp - we kunnen al in de caravan! Snel op pad naar de camping. We zitten helemaal achteraan, maar hebben een prachtige plek met een heerlijk luxe caravan. Zelfs met vaatwasser en gas-BBQ. Alles vlug naar binnen gebracht en op pad naar een supermarché. Veel voor de BBQ gekocht en nu in de ruststand met een pils en de kids gaan het zwembad verkennen. Lekker uitrusten in het zonnetje. Na de BBQ overvalt de vermoeidheid ons en gaan we allemaal bij tijds naar bed.

23 april - zaterdag - ZON!

We staan op met een heerlijk zonnetje en ontbijten op het ruime terras. De meiden zijn later op en we doen rustig aan. Tegen de middag willen we nog even op pad en besluiten naar Domme te rijden - een prachtig middeleeuws stadje boven aan de Dordogne. We slenteren wat rond, eten een ijsje en genieten volop. Tegen vieren gaan we weer terug langs alle kronkelige binnenwegen via Circle de Montfort en rijden naar de camping. Hard rijden op deze steile binnenwegen is onmogelijk, maar wat een uitzicht en prachtige bossen! Geweldig!

Op camping lekker uitrusten; tekenen, kleuren en lezen. Vakantie!

Groetjes van ons allen, Erwin