Abisko National Park

1 augustus 2014 - Abisko, Zweden

Na een nacht vol buien goed geslapen, op weg naar Zweden. Eenmaal over de grens zijn de veranderingen groot: ruig, wijds Lapland met veel meten en uitgestrekte vlakten.
We starten bij het Abisko NP bezoekerscentrum waar de Zweedse cultuur direct merkbaar is; we worden vriendelijk begroet en men neemt de tijd om alle mogelijkheden rondom de wandelingen en park uit te leggen. We kunnen moose, rendieren, lynxen en zelfs beren aan treffen.
Eerst met de stoeltjeslift omhoog naar het op 900 m hoogte gelegen restaurant waar we vertrekken voor de wandeling omlaag.
Het is prima weer; niet warm, wel droog!

1. Opa en Oma:
    1 augustus 2014
    Veel buien hebben we hier nog niet gehad, maar zo af en toe en vooral in het Noorden, dan valt het nog wel mee denk ik. Geniet van Sverige en doe het rustig aan met de kilometers. Zweden is wel weer anders dan Noorwegen, maar ook prachtig! Oma gaat volgende week een dag of 5 met Ingeborg naar haar chalet en dan heeft Opa het rijk alleen... Geniet nog lekker met z'n allen!