Hardangervidda

22 juli 2014 - Bergen, Noorwegen

Tegen de middag richting Hardangerfjord vertrokken. De wegen langs de fjorden worden steeds smaller en ik blijf achter een vrachtwagen hangen om met de stroom mee te gaan. Al met al schiet het niet erg op.
Het wordt warmer en stoppen met 32 graden verkoelt niet echt meer. Op zoek naar een camping lijkt lastiger dan verwacht en uiteindelijk belanden we na veel gekronkel door tunnels en haarspeldbochten in Haukland, 17 km van Bergen. Uitgeput zetten we de camper neer. Wat een dag.....

1. Opa en Oma:
    22 juli 2014
    Heja Norge! Tja vakantie gaat een beetje op werken lijken zo! Maar trek het je niet aan. Er komen nog genoeg dagen waarop je weinig of geen auto's meer zult zien richting de Noordkaap. Bergen is een mooie stad, vooral met dat warme weer. Je zult neem ik aan de Flój Banen nemen ( het treintje) de berg op. Vandaar heb je een geweldig uitzicht over de stad. En de vismarkt aan de haven is ook een bezoekje waard 's morgens! Hier is alles goed: morgen zwemmen bij Nel en Wim en een hapje eten en zaterdag gaan we naar Mokum. Naar Artis met Marga, Ellen en Hans, daar zijn we in jaren niet meer geweest. Ook hier is het warm. Bijna 30 graden, gekker moet het niet worden. Nog veel plezier met z'n allen en we zijn benieuwd hoe jullie Bergen vinden.