Muskusossen?!

26 juli 2014 - Kongsvoll, Noorwegen

Bij tijds op pad om vanaf het Fjellstue hotel het Dovrefjell in te trekken. We besluiten om richting de Reinheim hytte te lopen, een wandeling van negen uur, waar we het meeste kans maken om Muskusossen te spotten.
Het pad gaat al direct steil op omhoog over paden bezaaid met stenen door een bos met dicht struikgewas. Links en rechts schieten hamsters en muisjes weg. Maar nog geen grote dieren.
De temperatuur loopt al snel op tot 25 graden en het zweet loopt over mijn rug. Na ca 300 meter geklommen te hebben bereiken we de open vlakte waar we al snel ijslandse paarden aan treffen.
Na een uur lopen zien we in de verte regen en onweer ontstaan boven de bergen. Het blijkt ook te heet voor de ossen want ze laten zich niet zien. Na enkele serieuze donderslagen maken we rechtsomkeer want we kunnen nergens schuilen.
Na 4 uur wandelen zijn we terug bij onze camper. Een prachtige ervaring alleen zonder Muskusossen. Op naar Trondheim!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl