Hillerød - luieren, winkelen en cultuur

25 juli 2016 - Hillerød, Denemarken

Na een nachtje doorrijden zijn wel al vroeg aan de Deense grens; we besluiten het wat rustiger aan te doen voordat we in hillerød aankomen. Bij de Store Belt brug, die het eiland Fynn met Sjealand verbindt, nemen we uitgebreid pauze om foto's te maken en te luieren aan het water. De zon schijnt en om half elf liggen we lekker op het strand voor een power nap.
Dan verder op pad naar Roskilde. We willen graag de Domkirke bekijken waar alle (?) Koningen van Denemarken begraven liggen. De temperatuur loopt op tot 30 graden maar het waait wat en in de domkerk is het lekker koel. Een prachtige dom met veel versieringen en vooral imposante grafkisten. Het doet heel licht en rustig aan.

Daarna lopen we over de markt naar het geweldige winkelcentrum: moderne boekenwinkels en de eerste boodschappen worden ingeslagen. We moeten tenslotte iedere dag vers eten inslaan want kunnen niet veel koelen. Daarna verder naar de camping want we zijn nu toch wel moe.

Om 2 uur zijn we er; we krijgen weer hytter nummer 10. Dezelfde als vorige keer. Prima ingericht en we voelen ons meteen op vakantie! Lou ligt binnen een half uur te snurken op bed en ook ik doe de luikjes even dicht. S avonds nog een rondje camping maar dan ook vroeg naar bed!