Land van Katharen...

9 augustus 2015 - Narbonne, Frankrijk

Eergisteren zijn we tegen de avond aangekomen bij het oudste in tact gebleven vestingstadje van de Tempelridders: Couvertoirade. Dit stadje ademt de middeleeuwse tijd uit en 's avonds is het sfeervol verlicht met restaurants. Alle straatjes zijn nog onverhard zoals vroeger.
We kamperen op 200 m van de stadsmuren voor drie euro per nacht. Lachen!

De volgende ochtend trekt het snel dicht en we krijgen veel regen, harde wind onderweg. We rijden via de Montagne Noir in naar Carcassonne. We checken in op camping La Cité 500 m van de oude stad.
Door het slechte weer besluiten we om lekker in de stad te eten. Kee-Lou blij want wil al de hele week pizza eten! Erg gezellig in het oude centrum en we blijven tot dat het donker wordt.
Vanochtend zijn we vroeg in het kasteel van de graaf. Veel historie en het wordt weer lekker weer! Na de middag rijden we verder naar Narbonne. Na enige omweg staan we op een kampeerterrein bij het lokale sportpark. Even op de plaats rust. Lezen en de stad verkennen. Hier verder alles goed. Kids vermaken zich prima.