Park National de Vulcan - Puy de Sancy

6 augustus 2015 - Issoire, Frankrijk

Vanochtend bijtijds vertrokken om naar Puy de Sancy te gaan bij het mooie plaatsje Mont-Dore. Bekend van de prachtige thermale baden.

Na veel klimmen en dalen met colletjes van 1200 m komen we rond half twaalf bij de Telecabin naar de Sancy aan. Esmee wil eerst niet maar we zetten toch door. Binnen vier minuten op 1780 m kunnen we niet lopen en het uitzicht op deze dode vulkaan toppen is geweldig!

Het is heet in dal tot wel vierendertig graden maar boven waait het lekker en is het maar eenentwintig graden. We lunchen en gaan na een wandeling weer terug. Mooie tocht en Esmee zet door. Top!

We rijden naar Besse, Murol en naar Lac Pavin, een heuse meer in een vulkaan krater. Uiteindelijk belanden we op de camping Municipal in Issoire. Het is nog steeds dertig graden zonder een zuchtje wind; wat is het warm.....

1. Opa en Oma:
    7 augustus 2015
    Hoi vakantiegangers!

Jullie zijn lekker bezig, veel zien en vooral doen! Maar rust af en toe ook maar eens lekker uit, daar is vakantie voor toch? We zijn erg blij, dat jullie genieten en top van Esmee, dat ze meegeklommen heeft naar de vulkaan. Wij weten hoe imposant een vulkaan is, vooral als-ie nog werkt. We hebben dat jaren terug in Indonesië gezien. Het borrelt en het stinkt vooral naar zwavel. Nog beaucoup de plaisir et bon voyage! Opa en Oma