De Loire en haar kastelen

20 augustus 2015 - Vauciennes, Frankrijk

Zondag 16 augustus gaan we vanaf de camping met de bus/tram naar Bordeaux. Het is lekker weer en we genieten van deze prachtige stad! In de middag gaan we terug en rijden door naar Ste. Marie de Touraine waar we overnachten.
Na een prima nacht het lokale chateau bekeken en rijden verder naar Chenanceau. Dit unieke kasteel is geheel over het water gebouwd en plannen hier verder te blijven. Kleine tegenslag: we mogen hier niet overnachten. Na de lunch rijden we verder naar Amboise waar we wel mogen slapen op ca 500 meter van het kasteel! Werkelijk uniek!
We bezoeken het kasteel - waar Leonardo da Vinci begraven ligt - en gaan winkelen in het gezellige stadje.

Volgende ochtend (18 augustus) rustig gestart om even bij te komen. In de middag rijden we naar Cheverny waar we het kasteel van Kuifje bezoeken. En met een heuse Kuifje tentoonstelling! De kids in hun nopjes! We eindigen in de avond bij het kasteel van Chambord waar we kunnen overnachten.

19 augustus: we moeten vroeg weg ivm parkeertijd en rijden via Orleans naar Fontainebleau. We gaan wandelen bij de klimrotsen Les trois pignons nabij dit kasteel. Erg leuke afwisseling. Laat in de middag rijden we naar Disney waar we de nacht plannen.
Helaas is Esmee niet fit genoeg voor een dag pretpark en we besluiten om door te rijden voor de nacht in Villers-Cottarêts. Morgen een rustdag op de camping!

Gr Erwin