via Pau naar Bordeaux!

15 augustus 2015 - Bruges, Frankrijk

In de avond in Lourdes is het weer omgeslagen. Na een nacht van onweer en regen vertrekken we voor een natte dag richting Pau.
We parkeren in het oude hart van Pau en lopen naar het chateau en verkennen het oude hart. Dan begint het weer te stort regenen met onweer en we vluchten een bakkerij binnen met heerlijke macarons! Smullen!
Na shoppen, stadspark en avenue de Pyrenees met de gratis navette terug naar de camper.

Onderweg naar een prima Air de camper in Salier-le-béarns, van oorsprong een zoutwinning stadje. Hier blijven we voor de nacht.
Erg mooi met thermale baden en veel oude steegjes en huizen. Door de regen worden we weer teruggestuurd naar de camper.

We vertrekken richting de kust.... Eind van de middag slaat hrt noodlot toe: we krijgen een lekke band op de snelweg en ik kan nog net een afrit bereiken. Na veel bellen via 112 de depannage bereikt. Deze maakt de voorband provisorisch en adviseert om naar Soustons te rijden. De band is vervormd maar oké.

Na vier kilometer kan ik hey stuur niet meer houden en zet de camper aan de kant. Wat blijkt? De band staat op klappen! Weer de depannage gebeld en deze is snel ter plaatste en sleept ons alsnog naar Soustons. We overnachten voor de Auto-leClerc en hopen op goed nieuws in de ochtend.
Na een korte nacht met weer veel regen worden we gelukkig snel en goed geholpen. Met twee nieuwe voorbanden op pad richting Bordeaux. Het klaart op en eindelijk weer wat zon! Even uitrusten na dit spannende avontuur!

Gr Erwin

1. Opa en Oma:
    15 augustus 2015
    Dag allemaal,

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, want het lijkt me geen lolltje om pech te krijgen op de snelweg. Ook hier is het vandaag slecht weer, veel regen. Het is hier kermis, dus dat is ajmmer voor de mensen die dat leuk vinden. Erwin, probeer je niet teveel aan te trekken van de problemen rond Imtech! We leven echt mee, maar wat ben je hulpeloos als het management de zaak tilt. We wensen jullie ondanks alle tegenslag toch nog een paar fijne dagen. Hier is alles goed. Groetjes, Opa en oma