Novotel Antwerpen - dagje shoppen op de Grote Markt

25 april 2015 - Antwerpen, België

Rond de middag in het Novotel in de haven van Antwerpen ingecheckt en op pad naar de Grote Markt. We parkeren langs het water nabij 't Steen - een middeleeuws kasteel. Het miezert een beetje maar dat mag de pret niet drukken.
Er zijn winkels te over en de gebouwen rondom de markt zijn prachtig. We gaan op zoek naar muurschilderingen van bekende stripfiguren, wafels eten en oude straatjes verkennen. Ook het stadhuis is de moeite waard.

Bij de stadsschouwburg vinden we het leukste stripboeken winkeltje van Antwerpen: Mekanik! Werkelijk alle soorten stripboeken en beeldjes zijn er te koop. Esmee scoort samen met papa een leuke figuur van Kuifje!

Via de Meir - de koopgoot van Antwerpen - lopen we terug naar de markt, waar we een vette pizza eten langs de kathedraal. Het is gezellig druk en we boffen want morgen is het centrum dicht doordat de ten miles run wordt gelopen.

Nog even nagenieten in het zonnetje langs de Schelde en dan naar het hotel via de oude haven. Je kijkt je ogen uit! Moe met pijnlijke voeten ploffen we op bed. Het was een geslaagde dag!