Van Vogeltjesmarkt tot Suske en Wiske Museum

26 april 2015 - Antwerpen, België

We starten de dag met een uitgebreid ontbijt. De nacht was kort en redelijk rumoerig. Wat slaapdronken gaan we op pad naar de Vogelenmarkt zoals de Belgen het noemen. Veel markt, weinig vogels. We kopen van alles van tassen tot stripboeken!

Na de lunch in het zonnetje in het nabijgelegen stadspark gaan we op pad naar het Suske en Wiske museum in Kalmthout. In de voormalige studio van Willy Vandersteen heeft men een interactieve rondleiding gemaakt waarbij de kinderen aan de slag moeten in diverse studio's. Erg geslaagd en veel informatie over de strips.

Na de koffie in het museum gaan we nog een cache oppikken bij het station. Die hebben we snel gevonden en het is inmiddels gaan regenen.

We hopen in de stad te kunnen komen want door de ten miles run was de binnenstad volledig afgesloten.

Terug in het hotel rusten we even uit om daarna te gaan eten in de stad. Overal sluiten de restaurants en we worden een beetje weggekeken. Na een koffie op een terrasje aan de Grote Markt gaan naar het hotel want de kids vallen om van de slaap. het is inmiddels negen uur en hopelijk is het morgen redelijk weer.