In Oslo!

7 augustus 2014 - Oslo, Noorwegen

Rondje Oslo: vroeg met de bus naar de stad. Op de boot naar museum eiland Bygdøy en aan de slag ! Gestart met het Folklore museum, het openlucht museum met gebouwen uit heel Noorwegen.
Daarna op pad naar het Vikingskiphuset met de vier best bewaard gebleven viking schepen uit ca 900. Op gegraven uit grafheuvels rond 1904. Erg mooi!

Even een boterham en verder naar het Fram-museum, het schip van Amundsen. De Gjøa ligt nu in een pand ernaast met een erg mooie film over zijn expedities naar de zuid en noordpool. Ik kon me er nog veel van herinneringen uit mijn jeugd. Leuk om er nu zelf met je eigen kinderen te staan....

Hierna even op het nabije grasveld genoten van een vertrekkende ferry van de Colorline. Zo aan de haven lijken de schepen nog groter. Na een power nap :) nog even naar het Kon-Tiki museum. Ook hier kon ik mij veel terug halen uit mijn verleden; het verhaal zelf kon de meiden niet meer zo boeien; de dames gingen liever shoppen!

De ferry terug genomen naar het Radhus en verder de stad in. Na de Mac nog even door en rond acht uur naar de camping. Ben een centimeter korter van het sjouwen! Dus weer een geslaagde dag!