Oslo, shoppen en sight seeing! Dan op naar Zweden!

9 augustus 2014 - Grebbestad, Zweden

Vroeg op pad naar de stad; vanaf het nationaal theater naar het koninklijk paleis. Erg ruim en vooral het park er omheen is erg mooi. Door naar de vele winkelstraten; natuurlijk wordt de nodige kleding gepast en gekocht.
We wandelen verder naar het Åkerhusslot, eten onze boterham in de schaduw bij een hofvijver en gaan uiteraard het kasteel van binnen bekijken. Veel oude spullen vanaf 1700, het slot stamt uit 1300. Belangrijke koning ligt in de kelder begraven. Boven in de hoogste zalen heb je prachtig uitzicht over Oslo en het fjord.
Na dit bezoek gaan Kee-Lou en ik nog een bezoekje brengen aan het Hjemme ofwel Noors verzetsmuseum. Wij vinden dit erg interessant, dan anderen kan het niet bekoren.
Daarna gaan we terug naar de camping en besluiten we alvast een stuk naar het zuiden te rijden. In de haast blijken we later de watertankdop vergeten te zijn om deze er terug op te draaien. Merken we pas in Zweden....
Oslo blijkt vrijdag al vroeg te stoppen want we komen volop in de file; onderweg op zoek naar een camping, worden we aangehouden door de Zweedse politie; te hard gereden, maar krijg gelukkig geen bon omdat we buitenlanders zijn op zoek naar een camping. Scheelt me 400 euro! Ik reed 50 waar ik schijnbaar 30 mocht?

Uiteindelijk bij Grebbestad een leuke camping gevonden aan zee. Gauw gegeten en onder de wol! Koelt snel af hier.