Op weg naar Denemarken

9 augustus 2014 - Hillerød, Denemarken

In het zonnetje ontbeten waar een moment overwegen om nog een dagje op de prima Edsvik camping te blijven. Maar het weer slaat om en maken er toch liever een reisdagboek van.
We rijden langs de kust over pittoreske weggetjes naar het zuiden. Als snel stoppen we om prehistorische sites te bezoeken. Kee-Lou is in haar element over alle archeologische vondsten. Ook de rotstekeningen boeien erg. Tevens prima plek voor de lunch.
Daarna de snelweg op naar Göteborg waar we boodschappen doen bij er een Mega COOP. Warme kippen bouten, spare ribs en nog veel meer lekkere dingen gaan mee.
Dan breekt de hemel open en regent en waait het zo hard dat we niet harder dan 70 kunnen. Erg grappig....
Gauw tanken en op weg naar de boot bij Helsingborg - Helsingør. Oeps, met de camper SEK 930 (ca EUR100) voor een overtocht van 15 min. Maar ja, scheelt 100 km omrijden.
De Hillerod camping blijkt vol! Hadden we graag twee nachten gestaan. Nu staan we op een mooie rustplek in een bos dichtbij. Morgen weer een poging. Anders op weg richting Kopenhagen.
Vandaag de 6.000 km gepasseerd. Het rijden met de camper gaat steeds meer vanzelf. Nu droog; het koelt snel af. Welterusten!

1. Opa en Oma:
    10 augustus 2014
    Fijn dat jullie in dat heerlijke land, dat Denemarken heet zijn. Wij hebben er zoveel fijne herinneringen liggen. Geniet nog even en dan op naar de 7000km. Moet lukken toch? Kom godt hjem!
    (Kom veilig thuis). Opa en Oma