Van Røldal, Hardangervidda en de terugreis

11 augustus 2016 - Druten, Nederland

Maandagochtend zijn we betrokken vanuit Vangsnes. Het regent aan een stuk door en onderweg moeten we snel zijn om droog een kop koffie te drinken. Het lijkt wel of alles tegen zit, want de normaal al smalle weg naar Odda langs het Hardangerfjord is nu het terrein van de wegwerkers! We staan meer dan twee uur stil en langzaam komen we bij Odda. Uitgeteld gaan we opzoek naar een terrasje om wat te drinken maar helaas zoveel gezelligheid wordt de Noren te veel; we eindigen in een Pølser bar met plastic stoeltjes Na de supermarkt op weg naar onze eindbestemming Røldal!

Hier wacht ons weer een teleurstelling: ons huisje blijkt al bezet en de eigenaar gaat naarstig op zoek naar een andere. Na een uur wachten - ben het nu echt wel zat - krijgen we een huisje in de buurt : wel ouder maar netjes en met douche en toilet! Het regent nog steeds pijpenstelen en de kachel gaat weer op hoog!

De volgende ochtend gaan we na het ontbijt in de regen op pad om een stukje van de Hardangervidda te voet te verkennen. Maar om hier te komen moeten wel eerst een stuk rijden over een slechte gravel weg. Door de regen is deze nagenoeg onbegaanbaar en weer keren om. Dan maar vanaf de camping aan de wandel. De meiden gaan met frisse tegenzin van start maar na 200 m klimmen komen ze los. Voor Esmee is deze tocht zwaar en weer keren na enkele kms terug. Toch knap gedaan!

De vooruitzichten blijven slecht en we besluiten om eerder naar huis te gaan. De overtocht met enige moeite om kunnen boeken naar woensdagavond en vanochtend om half zes stappen wel ons bedje in. Moe maar wel met een goed gevoel over de vakantie. Het was koud nat ook zonnig, maar we hebben veel gezien gedaan, gespeeld en gelachen! Nu even bijkomen en nagenieten van dit prachtige grillige land!

Groetjes Erwin