Vigenland park, Oslo en Redalen

27 juli 2016 - Redalen, Noorwegen

Vanochtend ging om kwart voor zeven de wekker: we willen vroeg opstaan want we moeten verder en willen graag nog naar Oslo. We rijden vandaag naar Redalen nabij de stad Gjøvik.

Eigenlijk verbazingwekkend snel zijn wel klaar en om 8:30 uur zitten we al in de auto. Snel nog een vers brood en wat lekkers voor onderweg gehaald bij de warme bakker en op weg naar het Vigeland park in Oslo.

Om half elf staan we al op de P van het Vigelandparken. Het is prima weer en fototoestel mee om Veel plaatjes te schieten. Het park is erg mooi en open. Je hebt niet door dat je in een grote stad als Oslo bent. Eenmaal bij de bijzondere beelden bij de brug, fontein en monoliet zijn er niet langer alleen; het wemelt er van de toeristen en ik moet soms mijn best doen om foto's te maken. Maar toch : het blijft een mooi en bijzonder park!

Na 2 uur - langer mocht ik niet parkeren - rijden we naar centrum om nog wat te winkelen. Inès wil graag het dak op van het Operahus. De meiden nog even shoppen. Eerst naar het Operahus; een modern gebouw aan de haven met werkelijk spierwitte marmeren stenen. Erg mooi en bijzondere ervaring om hier te lopen. We hebben een prachtig uitzicht over de haven en stad! Dan verder de winkelstraten in. Het is gezellig druk en overal hebben we herkenningspunten van 2 jaar geleden. We voelen ons hier prima thuis en Esmee en Kee-Lou lopen vrij rond: van het station tot het koninklijk paleis. Prima sfeer!
Esmee houdt het niet zo lang vol en na anderhalf uur gaan we terug. Op weg naar de volgende camping in Redalen.

Het weer slaat wat om en de eerste druppels vallen. We stijgen tot 500 m en de temperatuur daalt tot 15 graden wanneer wel op de Svaestranda camping arriveren. We krijgen een ruime en nieuwe hytter. Erg fijn na de kleine muffe hut in Halden.
Gauw uitpakken een knabbeltje en dan eten. We zitten al snel op onze plek. Nu uitrusten en morgen weer nieuwe plannen maken.

Alle lezers veel groetjes uit Noorwegen van ons allen, gr. Erwin
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en Oma:
    27 juli 2016
    Fijn dat jullie genieten. Oslo is en blijft een mooie stad en wij hebben, al is het lang geleden, ook nog mooie herinneringen aan het Vigeland park. En....toen was het er helemaal niet zo druk hoor.